Köpvillkor

För att handla i butiken måste du enligt lag fyllt 18 år.

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.

Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

Du har inte ångerrätt om:

Varan är använd och eller förseglingen brutits. Ej heller vid köp av begagnade varor.

När du utnyttjat din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Utprovning:

Scootboots får du prova men inte rida eller låta hästen gå runt med dem.  Viktigt att ha rent och skrapfritt underlag. Lägg ett ordentligt täckande skydd i form av en större skiva på golvet så inte hästen skrapar med bootsen i betonggolvet. Trä på en plastpåse eller strumpa runt hoven innan utprovning. Prova ej bootsen i box då boxströ lätt smutsar ner bootsen. Du ska kunna skicka tillbaka bootsen utan värdeminsknings avdrag om de inte passar eller om du inte önskar behålla dem. Öppna heller inte medföljande broschyrer eller tillbehör innan du vet att bootsen är rätt storlek. Varan ska vara i nyskick.

Garantier och service

Vis eventuella reklamationer kontakta info@scootboots.se. Vanligtvis har bootsen 3 månaders garanti för fabrikationsfel.
Svensk köplag gäller. Garantin gäller inte vid slitage, misskötseln av varan, olyckshändelse efter att kunden fått varan. Ej heller vid köp av fel storlek som uppenbarar sig efter det att man använt bootsen. Garantin kan bestå i reparation som säljaren står för, prisreduktion, byte av vara alternativt återköp.
 
Är det fel på varan ska felet anmälas inom rimlig tid vilket är max 2 mån efter att felet upptäckts. Det kallas enligt lagen för ”inom rimligt tid”. Vid godkänd reklamation ersätts varan med en ny eller en kredit. Vid godkänd reklamation står säljaren för fraktkostnaden.

Privat Policy

”När du lägger din beställning hos oss uppger du dina person/. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.”

Cookies

Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.

Leveranser och frakt

Leveranstiden för lagerförda varor är 3-5 arbetsdagar. Ej lagerförda varor är beställningsvaror och har en leveranstid på 5-10 arbetsdagar. Eventuella avvikande leveranstider kan förekomma. Fri frakt inom Sverige.

Ej uthämtade paket

Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under en begränsad tid. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

Returer och byten

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten står köparen för den nya frakten från scootboots till köparen till en fraktkostnad av 99:-

När du utnyttjat din ångerrätt ska du, om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss.

Om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig.

Återbetalningsskyldighet:

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.